Het zuidelijkste puntje.

29 september 2014

Kanyakumari, vissersdorp aan zee (best wel logisch) in de provincie Tamil Nadu. Het Antarctica van India, de plek waar de Bay of Bengal, Indische Oceaan en Arabische zee bij elkaar komen, de plek die heilig is voor vele Hindoes, vanwege godin Devi Kanyakumari. De plek waar in 2004 een Tsunami duizenden mensen veroverde van alles wat ze hadden en hun geliefden mee nam de zee in. Voor mij, de plek van de mooiste zonsopkomst die ik ooit heb gezien...Zes uur smorgens, de eerste oproepen tot gebed beginnen, het dorp stroomt leeg, mensen lopen in een rustig tempo naar het strand, en wachten tussen de vrolijk gekleurde bootjes af tot de eerste zonnestralen tevoorschijn komen. Wat een vredig gevoel heerst er, en wat een mooi uitzicht, zomaar vanaf het dakterras van ons hotel. De grijsblauwe zee, met een gouden oranje gloed. Goedemorgen India.

1. Nina:
    29 september 2014
    Joëlle wat kun je toch mooi schrijven!!! En die zonsopkomst is inderdaad prachtig!!!!
  2. Joëlle:
    Thanks Nien!
  3. Rob:
    En goedemorgen Joëlleke...Prachtig!
  4. Jeannette:
    30 september 2014
    Wat een prachtige foto's lieverd xxx
  5. Frans:
    30 september 2014
    Hallo Joelle , ik ben zo langzamerhand wel een beetje jaloers op je. Wat een mooie uitzichtenje hebt en wat een kleurig land is het toch. Maar wij genieten met je mee . Veel plezier en tot het volgend reisverslag.