Le grand final!

21 december 2014 - Kuta, Indonesië

Na een mooie rondreis door West, Zuid en Oost India en als kers op de slagroom Kathmandu, was het weer tijd om verder te reizen. Terug naar India! Het enigste gedeelte wat ik nog niet echt had gezien van dit land, was het Noorden; Rajastan, Delhi, Agra & Varanasi.
Een prachtig laatste stukje van mijn reis. Mooie woestijnpaleizen en steden die alleen in sprookjes lijken te bestaan. Een tocht door de halfdroge woestijn per kameel, slapend in bedden onder de sterrenhemel, mooie meren en rivieren, forten, blauwe en roze steden. Ongelovelijk veel mooie spullen, kleding, sieraden. Locale bussen en nachttreinen, Wildvreemde mensen die jou t liefst zouden willen adopteren in de familie, dansen op straat met de locals, bijzondere tempels bezoeken. (Op blote voeten tussen de ratten lopen in de rattentempel) Nieuwe vrienden, diepgaande gesprekken en filosofieën, hardcore zielenwerk, offers en gebeden. De (knijp-me-sta-ik-hier-echt-in-mijn-Sari voor) de Taj Mahal. De mooie, heilige rivier de Ganges in de rotstad Varanasi en nog zo veel meer..Inmiddels zijn het al een tijdje prachtige herinneringen. Mijn rondreis door India, grote grutten was dat mooi en intens.
5 jaartjes er over gedroomd en voor gespaard, maar het was alles meer dan waard..

En dit alles, deze reis, deze ervaringen, nieuwe denkwijzen en nieuwe ontmoetingen had ik niet beter kunnen afsluiten dan op de prachtige eilanden van Indonesië (Java, Bali, Gili Trawagan). Zo mooi daar! Prima bestemming om ultiem te genieten en tot rust te komen. (wat ik de afgelopen weken dan ook flink heb gedaan)

Zennn...& much love

Joëlle

1. Frans:
    21 december 2014
    Hallo Joelle, Ja deze reis die je hebt gemaakt zal je inderdaad nooit vergeten. Een mooie tijd om op terug te kijken.
    Geniet nog even.
    groetjes Frans
  2. Nina:
    21 december 2014
    Wauw Joëlle, ik ben heel erg blij dat je zo'n mooie reis hebt gemaakt en ik kan niet wachten je weer te zien!!!!!
    Hele dikke knuffel en kus van je lieve kleine zus!
  3. Rob:
    21 december 2014
    Mooi, heel mooi, trots op je dat je het allemaal toch maar mooi hebt gedaan, maar nu snel naar huis. we missen je al drieënhalve maand.
  4. Jeannette:
    21 december 2014
    Het was fijn dat we met je mee mochten reizen, met jou droomreis , genoten hoe je dit allemaal beleeft en fantastisch gedaan hebt. Maar ook weer heerlijk dat je zo weer heelhuids bij je ouders en zusjes op de stoep staat. Tot spoedig ziens xxx