Mumbai! De eerste dagen

11 september 2014 - Mumbai, India

Lieve mensen, hierbij een behoorlijke krabbel vanuit India.. Ik schrijft dit stukje vanuit de trein, onderweg naar Hippieparadijs Goa(yaay, zinin)
Dag 1:
Na goede vluchten te hebben gehad kwam ik aan in Mumbai. Gelukkig geen gedoe, gewoon je papiertjes laten zien en hup je bagage halen. Met een taxi dwars door het getoeter van Mumbai heen, inhalen van links en rechts en hopen dat je niemand raakt. Het hotel waar ik verbleef was simpel, vrij westers niets bijzonders. Zelfs voorzien van een westers toilet, airco en Wi-Fi. Ik ben eigenlijk gelijk bij aankomst een ommetje gaan maken, even wat eten en roepies regelen. (5000 roepie is € 63 dus ik voelde me vrij rijk) Bij terugkomst in het hotel ontmoette ik mijn kamergenootje en reisgenoot Zoë, uit Engeland. Aardige vrouw, zo rond 40 jaar en gescheiden, dus toe aan een rondreis door India. Later op de avond, ontmoette ik ook mijn andere reisgenoten, Maddy uit Engeland, Andreas uit Duitsland en Philip uit Nieuw-Zeeland. Katie en Nick zijn de crew en Daisy is onze Big Orange Mama, oftewel, de truck. Met zn allen hebben we savonds wat gegeten heerlijk Indisch restaurant. Daarna, even de superfelle maan gezien en heeel lekker geslapen (was kapot).
Dag 2:
Good good morning! Betijds opgestaan en ontbeten met nu al mn lievelingsdrankje hier, chai! Papaya, banaan,rijst met pepers en een vaag gefrituurde Indische oliebol..Stevig ontbijtje want ik, Zoë, Maddy gingen met de boot naar Elephanta. Een eilandje voor de kust van Mumbai waar ze oude grotten hebben met 5 prachtige beeldkunstwerken van Shiva en de vele verstandhoudingen (oa, Trimurti) die deze hindoegod had. De beelden waren erg indrukwekkend. Veel was beschadigd door de Portugezen, maar dan nog, ze hadden iets magisch, krachtig en beschermend. We liepen nog wat rond op de heuvel ( we hadden tenslotte een trap van meer dan 100 treden beklommen) vrolijk rond kwebbelend, tot een aap recht op ons af kwam gerend om Maddy's fles sprite af te pakken. Aangezien hij er nogal agressief uit zag en zn scherpe tandjes liet zien, besloot Maddy om de fles maar weg te gooien zodat de aap haar niet zou bijten.. Nog een 'fijne' bijkomstigheid was de aanwezigheid van een irritante Indiër die hoe dan ook ons overal volgde en ervan uit ging dat hij onze vriend was omdat hij Engels sprak. (= niet grappig). Hij vond t maar goed van zichzelf dat hij bij ons was zodat hij ons kon 'beschermen'. Gelukkig wisten we m van ons af te schudden en konden we met drieën weer gezellig verder. Terug naar de vrolijk heen en weer schuddende boot, voorzien van de hipste Hindi muziek, houten bankjes en een golf zeewater over ons heen, tijdens de lange boottocht (+- 1,5 uur varen) Een groot avontuur. Weer terug in Mumbai hadden we zin in een hysterische kitscherige Bollywood film, helaas draaide deze niet meer. In plaats daar van gingen we naar de Hindifilm Mary Kom. Een film over de Indische bokskampioene (waar gebeurd, Google maar). Ondanks dat bijna alles in t Hindi was, was de film goed te volgen. Ze gebruiken soms zelfs Engelse woorden zoals I love you, Sir, Thank you, Come here, Bye! Na wat Indisch fastfood ( rijst, kip, en wat pittige parkjes, yoghurt) was het wel weer mooi voor vandaag. In een zeer gedecoreerde taxi weer terug naar t hotel, naar bed en de volgende dag weer vroeg op.
Dag 3:
Het vroege opstaan was iets minder vroeg dan gepland.. de wekker van Zoë was niet gegaan dus we hadden aardig wat haast om de trein te pakken. Uiteindelijk waren we ruim op tijd. En daar gingen we dan, op naar het volgende punt. Mumbai is opzich een mooie stad, veel kleine marktjes, enorm veel getoeter en chaos, hier en daar prachtige koloniale gebouwen. Lieve schoolkinderen, onwijs nieuwsgierig! Afentoe enorme stank, maar voornamelijk wierrook, ruikt erg lekker. De zee is hier vrij wilde en vervuild. Golftechnisch gezien best oké om op te surfen, gezondheidtechnisch gezien een sterke afrader. De kleine hutjes in de sloppenwijken zijn vrolijk geschilderd. Binnen de sloppenwijken krioelt t dr van gangetjes en steegjes kleine kraampjes waar eten wordt verkocht, afgewisseld met kleine kappertjes. Sloppenwijkje, heb ik óók nog bezocht, totaal niet gevaarlijk overdag, je wordt alleen wat aan gestaard. Hoewel Mumbai best mooi kan zijn, heeft het niet een hele grote indruk op mij achter gelaten, wellicht had ik een dagje langer moeten blijven en een betere indruk van de stad te krijgen.. Anyways, nu op naar Goa! Foto's volgen later.. liefs, Jo

1. Veneta:
    11 september 2014
    He Jo, wat een leuk verhaal! Zo kort weg en zo veel indrukken nu al. Ik kan niet wachten om je volgende blog te lezen! Enjoy every day away :-)))
  2. Frans:
    11 september 2014
    Hoi,Joelle,wat een leuk reisverslag.ja,ja,je maakt wel weer wat mee zeg.en leuk hoor met die aapjes( hebben we ooit ook eens in Thailand meegemaakt).veel plezier en ik zie uit naar je volgende spannend reisverslag. Lieve groetjes vanuit Huizen.
  3. Rob:
    11 september 2014
    Mooi beschreven belevenissen, benieuwd naar je nieuwe avonturen
  4. Tessa:
    11 september 2014
    We vroegen ons vandaag nog af hoe het met je zou zijn :-) leuk om je eerste indrukken van India te lezen! Geniet ervan!
  5. Rob:
    11 september 2014
    Dag lief kind, wat een avonturen al en dat nog maar in 3 dagen tijd! We zijn blij en opgelucht dat alles ok met je is en dat de reis goed is verlopen. Veel plezier in Goa..... Dream on girl!!
  6. Nina:
    Ha lieve Joëlle!

Gaaf hoor! Ook leuk dat je aardige reisgenoten hebt. En leuk geschreven ook! Geniet er maar lekker van en bezoek veel mooie dingen. Veel plezier op het hippiestrand! Ik ben echt benieuwd naar al je belevenissen.

Dikke kus van Nina.
  7. Jeannette:
    11 september 2014
    Hé Lieverd, wat een uitgebreid verslag, en je bent er net, wel fijn dat de reis zo goed is verlopen, en wel een geruststellende gedachte dat je zoveel reisgenoten hebt, geniet van alle nieuwe indrukken, EN goed water drinken(uit een flesje) dat dan weer wel!! Dikke kus uit het wonderschone Eemnes :-) De Kuijertjes xxx
  8. Claudia:
    11 september 2014
    Babe! Wat tof allemaal en dat al de eerste drie dagen! Benieuwd wat de rest je brengt :)

Have fun! Liefs,
  9. Yvonne Klijbroek:
    Hola Joelle!
    Leuk om te lezen wat je al in de eerste dagen hebt meegemaakt,
    op naar nog veel meer ! Goede reis verder!