Onderweg & Hampi

17 september 2014 - Hampi, India

Betijds op, 10 uur rijden naar onze volgende bestemmingen, Hampi! Dag Goa, dag ruisende zee, palmbomenstrand, hallo provincie Karnataka, hallo snelwegen van India, uitgestrekte windmolenparken, zonnebloem- en maïsvelden, vrolijk geschilderde trucks , industrie, kleine dorpjes, enorme rotsblokken, hoge bergen en oneindig platteland. Hoewel we zo'n beetje de hele dag met Daisy op pad zijn, onze omgebouwde Tatavrachtwagen, is het wel heel tof. Niet alleen omdat je onderweg veel van het land ziet, maar ook het rijden zelf.Kleine Engelse chick achter het stuur, kriskras inhalend full speed de snelwegen over. Vol verbazing laten we de mede weggebruikers achter. In de dorpjes langs de wegen worden we met open mond aangestaard en vrolijk uitgezwaaid.
Na een prachtige zonsondergang komen we in het pikdonker aan in het dorpje Hampi. Ondanks de moessonperiode kunnen we zonder moeite de rivier over met Daisy. We verblijven dit keer in een guesthouse, per tweetal hebben we een schattig hutje met veranda en schommelbed, in een behoorlijk tropische omgeving. (Groene papegaaitjes, vleermuizen, vlinders, duizendpoten, gecko's).In Hampi zag ik eigenlijk voor het eerst de o zo aziatische lage eettafels met kussens ipv stoelen. Ziet er zo gezellig uit! Als je eenmaal je draait hebt gevonden eet t ook best makkelijk. De volgende dag hadden we een gids, die ons Hampi en haar vele tempels liet zien, erg interessant en mooi om te zien ook. Hier zagen we ook een paar aapjes, heel veel buffels en zelfs een (niet-wilde) olifant! Na wederom een prachtige panorama van de zon die links van mij onderging achter de bergen en rechts de enorme donderwolken zat ook het gedeelte Hampi er op voor deze reis. De volgende dag (vandaag) om 4.30 uur op, voor een flinke tocht met Daisy, op naar de Sandalwood hoofdstad, Mysore! Liefs!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Joke siep:
    17 september 2014
    Wat een ervaring ,Joëlle!..Ik volg je .Dikke kus van ons
  2. Rob:
    17 september 2014
    Mooi Onderwegje weer Jo...en een schitterende stip op je voorhoofd. xxx
  3. Piet Kleemans:
    20 september 2014
    Klinkt kleurrijk en hectisch. Maar vooral mooi. Veel plezier!
  4. Frans:
    21 september 2014
    Hallo Joelle, wat bof jij maar dat je zoveel moois tegenkomt op je reis.Dat is genieten. En zo te zien ook af en toe een lekker zwembadje pakkken. veel plezier en ik zie weer uit naar je volgend reisverslag.